onsdag 22 juni 2011

Motstridiga känslor i symbios

Kollade internetbanken och såg att det låg två poster som det stod LÖN på som inkommande bevakning. Den ena är sista lönen från Högskolan Väst och den andra är första lönen som sjuksköterska. Jag har gjort lite extrajobb då och då på högskolan den senaste terminen och sparat arvodesräkningen för att få en lite större summa.

Grundlönen för juni som sjuksköterska kommer in efter midsommarhelgen. Min första lön som sjuksköterska! Vilken lycka... Jag har verkligen äntligen blivit det som jag alltid har velat bli, men livet tog mig på en väldigt krokig resa innan raksträckan uppenbarade sig. 

Det är med vemod som jag lämnar Högskolan Väst bakom mig efter 11 år som anställd där och med största glädje som jag går in i en ny roll och ett nytt yrke. 

Vemod och glädje som yin och yang i fullständig symbios....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar