fredag 30 september 2011

Jag har bokstavssjukan!!

För 11 år sedan utbildade jag mig till datatekniker. Jag tog cerifieringen MCP. Lärde mig vad UPS och CPU är för något i datavärlden. För att inte tala om USB som varenda kotte vet vad det är numera.

Jag hajjade till varenda gång jag såg en reg-skylt på bilar som kunde associeras till någon datapryl. Numera är det "same same but different".

Varenda gång jag ser en bil med nummerskylt som CRP, LPK, ANA, FHB etc tänker jag på nåt helt annat som har med mitt nuvarande yrke att göra.

Bokstavsnörd... That's me!!!

2 kommentarer:

  1. Förstår vad du menar! Här har du nämligen en till! Jag är inne i en fas nu där jag försöker bilda läkemedelsnamn eller generiska namn av de tre bokstäverna i reg-nr. Ibland även med dosering (alltså siffrorna då).

    SvaraRadera
  2. Haha... riktigt så långt har jag inte gått än så jag har med doseringen... OK... en intellektuell utmaning till dig min vän... BME309... ;-) ... Vad får du ut av det??

    SvaraRadera