fredag 16 september 2011

Känner mig attraktiv

Första delen av mitt yrkesverksamma liv kantades av en drös med jobbansökningar och i 9 av 10 fall fick jag tillbaka ett standardbrev "Tack för din ansökan men tjänsten är tillsatt av annan sökande"... om jag ens fick något brev alls... 

Nu är förhållandet det omvända! Och i flera fall behöver jag inte ens skicka in en ansökan för att telefonen ska ringa om jobberbjudande. Några ansökningar har jag skickat senaste månaden som nu i 2 av 3 fall de senaste veckorna resulterat i anställningsintervju. Båda intervjuerna nästa vecka... 

Hur gör man nu då? Det var ju typ 12 år sedan sist som jag var på en jobbintervju... Klädkod? I ett fall lär jag väl inte ens behöva byta om från smurfdräkten, går direkt från jobb till intervju. 

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar