fredag 2 september 2011

Face your fears

Jag har en fiende på jobbet och hon heter KLARA!! Vi är inte överens om hur saker skall göras, nästan dagligen har vi våra kontroverser. Och när jag frågar andra kollegor om dom kan hjälpa mig så ser jag skräcken i deras ansikten också och dom vill / kan inte hjälpa mig. Det finns dock en manlig sjuksköterska som klarar av att hantera henne, men han jobbar inte varje dag. När han jobbar så brukar han komma till undsättning och medla mellan oss... SÅ illa är det... 

Och nu följer hon även med till mitt nya jobb i Uddevalla där vi blir tvungna att jobba ännu tätare tillsammans. Där finns ingen som kan medla. Hur ska detta gå?? Det är väl bara att ta tjuren vid hornen och inse att under kan ske, fiender kan bli vänner.... 







(KLARA är ett väldigt ologiskt datasystem för den som undrar. Jag har normalt väldigt sällan problem med dataprogram, men detta är inte användarvänligt ... alls... )

1 kommentar:

  1. Jag har nog haft tur med mina ärenden i Klara - det har inte varit några större problem, och när det dykt upp nåt har jag löst det i samarbete med biståndshandläggaren i kommunen (eftersom det är de som avslutar ärenden). Jobba på, en dag kommer du också få till det ;)

    SvaraRadera