onsdag 19 oktober 2011

Lost in space

Jag har lyckats med bedriften att gå vilse i katakomberna... a.k.a sjukhuskulvertar!! Vilket kanske inte är så svårt trots allt.... Alla korridorer ser likadana ut. Och vilket utrymme det är där under jorden i ett förvillande labyrintsystem!! Korridorer hit och dit och överallt. Febril aktivitet i köket och vaktmästare som kör trucktåg med en rasande fart. 


Stannade till och ropade på några personer för att påkalla uppmärksamhet och kanske få hjälp. Det kändes som jag stod på en scen utan medhörning och ljudet från min mun bara slukades upp i tomma intet. Till slut efter lite kroppsspråk och viftande med armarna istället lyckades jag få hjälp.

Som tur var kom jag ihåg koden till dörren och personerna som jag frågade visste tydligen om något slags kodsystem varnånstans jag skulle börja leta efter "mitt" omklädningsrum. 
 

1 kommentar: